Vacature Sales Manager

Sales Manager in Gorinchem

Jij bent de drijvende kracht die de ambities van de klanten en de samenwerking in de interne organisatie realiseert. Binnen de ondernemingsdoelstellingen bepaal jij jouw verkoopactiviteiten en behaal je jouw verkoopdoelen. Je zorgt hierbij voor duurzame, strategische relaties.

Jij helpt klanten met het maken van hun logistieke automatiseringsslag en efficiencyvraagstukken en weet de meerwaarde van Costo op de klanten over te brengen. Jij legt contact op het juiste niveau en inventariseert de klantbehoefte grondig. Je denkt vooruit en achterhaalt de vraag achter de vraag. Je neemt jouw gesprekspartner mee in de diverse technische oplossingen en mogelijk heeft de klant andere uitdagingen nog niet in het vizier.

Samen met de solution engineers vorm je een team en verkopen jullie op maat gemaakte logistieke oplossingen, systemen en service, die het magazijn automatiseren. Je zorgt ervoor dat de solution engineers de juiste informatie van de klant krijgen, zodat zij het technisch ontwerp kunnen maken. Jij presenteert dit samen met hen aan de klant. Samen zorgen jullie er ook voor dat interne afdelingen (Engineering en Project Management) op het juiste moment worden aangehaakt om de planning, het ontwerp en de pricing te valideren.

Zowel de duur van het project als de orderwaarde loopt uiteen; gemiddeld genereer je en werk je aan 12 leads per jaar. De klanten van opgeleverde projecten blijven regelmatig jouw aandacht krijgen, zowel om de service die aan hen kan worden verleend als om belangrijke referenten voor nieuwe projecten te behouden. Klanttevredenheid is áltijd key!

Jij analyseert en segmenteert de markt, met name in Engeland, maar ook in de Benelux en Duitsland. Jij weet waar kansen ontstaan, prioriteert deze en kiest de beste benadering. Proactief en doelgericht.

Je werkt in een team van 6 directe collega’s, onder leiding van de Sales & Solutions Director, die ondersteuning biedt bij het conceptontwerp. Je werkt fulltime en dat kan hybride; vanuit huis, of vanuit kantoor in Gorinchem of Tilburg.


Dit maakt jou onze ideale Solution Sales Manager:

  • Hbo werk- en denkniveau, opgeleid in commerciële- of technische richting;
  • Tenminste 7 jaar werkervaring in een technische projectorganisatie, bij voorkeur gericht op de verkoop van logistieke material handling systemen en /of Warehouse Management Systemen;
  • Strategisch denker en tactisch uitvoerder. Sterk in relatiemanagement, communicatie en samenwerking;
  • Ervaring in consultative selling; je weet (in samenspraak met collega’s) wat belangrijk en technisch haalbaar is in het beste belang van de klant;
  • Diplomatiek en opmerkzaam stakeholdermanagement, zowel in- als extern;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlands en Engelse taal in woord en schrift, Duits is een pre.
  • Bereid om te reizen, met name binnen de Benelux, Engeland en Duitsland. (Internationaal ca. eens per 2 weken, enkele dagen).

Dit mag jij van Costo Intralogics verwachten:

  • Een toekomstbestendige, zeer uitdagende en afwisselende rol in een internationale omgeving;
  • Salaris geheel afhankelijk van ervaring: € 5000- € 7000 o.b.v. 39 uur, on target bonus: 15%, boven target bonus 25%, 25 vakantiedagen & 6.5 Adv-dagen, doorgroeimogelijkheden, persoonlijk opleidingsbudget, jaarlijkse trainingen, een goede pensioenregeling, 8% vakantiegeld;
  • Ruimte voor jouw initiatieven en persoonlijke en professionele ontwikkeling;
  • Samenwerking, uitdaging, afwisseling en autonomie in jouw rol, plus een gezellig team;
  • Onderdeel zijn van een solide en ambitieus bedrijf, trots op de innovaties en unieke projecten.

Costo Intralogics is specialist in het automatiseren van intern transport die magazijnen beter maken. Costo levert maatwerk logistieke van ontwerp tot ontwikkeling, voor order fulfilment en opslag tot complete warehouse managementsystemen. De totaaloplossingen (hardware en software) worden zoveel mogelijk in eigen huis ontwikkeld. Costo Intralogics werkt internationaal voor toekomstgerichte bedrijven binnen e-commerce, productie & industrie, retail en logistieke dienstverlening.

De Costo group is een ondernemende en proactieve projectenorganisatie, met vestigingen in Tilburg (WMS), Gorinchem (productie en engineering van order fulfilment equipment) en Porto, Portugal (productie en engineering van pallet equipment). De totale organisatie bestaat nu uit ca. 80 medewerkers.

Er is een stevige groeiambitie en een duidelijke visie. De bedrijfscultuur kenmerkt zich door betrokkenheid, korte lijnen en een informele, open communicatie.

Solliciteer voor 25 december. Wij reageren altijd binnen 2 werkdagen.
DOEN Werkt verzorgt voor Costo Intralogics de werving en selectie. Stuur jouw cv via de button of per mail: info@doenwerkt.nl, t.a.v. Dominique van ’t Hoog (v). Bel of app bij vragen: +31611923092.



Functie:Solution Sales manager (int.)
Startdatum:22-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:5000 – 7000
Uren per week:39 – 39

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met DOEN Werkt via info@doenwerkt.nl of 611923092. Of bezoek hun website https://www.doenwerkt.nl/.

Deel de vacature:

Redactie Gorinchemkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de gorinchemkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Gorinchem
  2. Sales Manager DOEN Werkt 22-11-2023

Bekijk ook andere vacatures